Valitse ao-oppilaitos

Sinkkonen_Jorma.jpg
26.4.2017

Mediatiedote 26.4.2017

Ammattiosaaminen kehittämisyhdistys AMKE ry:n hallitus on myöntänyt ammatillisen koulutuksen kultaisen ansioristin emeritusrehtori Jorma Sinkkoselle. Tämä korkein ansioristi myönnetään tunnustuksena pitkäaikaisesta ansiokkaasta toiminnasta ammatillisen koulutuksen hyväksi.

Jorma Sinkkonen toimi ennen eläköitymistään vuonna 2012 Jyväskylän aikuisopisto -liikelaitoksen rehtorina ja johtajana. Sinkkonen on ammatillisen aikuiskoulutuksen johtamisen lisäksi toiminut aktiivisesti ammatillisen koulutuksen johtamisen järjestötyössä ja edunvalvonnassa. Erityisansio on hänen aktiivinen panoksensa ammatillisen aikuiskoulutuksen kehittämiseen ja kansainvälistämiseen.

Liikelaitoksen johtokunnan puheenjohtaja Ahti Ruoppila, kuntayhtymän johtaja Vesa Saarikoski ja Jyväskylän aikuisopiston rehtori Pirjo Kauhanen luovuttivat ansioristin Jyväskylän aikuisopisto -liikelaitoksen johtokunnan kokouksessa 26.4.2017.

Lisätietoja

Ahti Ruoppila, puheenjohtaja, Jyväskylän aikuisopisto -liikelaitoksen johtokunta, puh. 040 747 8331
Vesa Saarikoski, johtaja, Jyväskylän koulutuskuntayhtymä, puh. 040 341 5100

Korjaus tiedotteeseen 26.4.2017 klo 12.30: ensimmäiseen virkkeeseen emeritusrehtori (aiemmin virheellisesti emeritusprofessori)